Adunare Generală AGRU

În zilele de 28 şi 29 mai 2010 a avut loc la Centrul spiritual "Manresa" din Cluj-Napoca Adunarea generală a Asociaţiei Generale a Românilor Uniţi, Greco-Catolici, AGRU. La Adunarea Generală au participat 25 de delegaţi din cele cinci Eparhii şi din Vicariatul de Bucureşti.

Au răspuns invitaţiei de a lua parte la Adunarea generală a AGRU domnişoara Oana Tuduce, preşedintă a ACRO şi doamna Lucia Ghişa, prim-vicepreşedintă a Reuniunii Mariane.

Lucrările au debutat cu celebrarea Sfintei Liturghii de către asistentul spiritual al asociaţiei, părintele Coriolan Mureşan, şi asistenţii spirituali eparhiali prezenţi.

Ierarhul locului, Preasfinţitul Florentin, a fost prezent la deschiderea lucrărilor adresând participanţilor un cuvânt de învăţătură. Preşedinta ACRO, Oana Tuduce, a prezentat un cuvânt de salut din partea Federaţiei Acţiunea Catolică din România. Doamna Lucia Ghişa a salutat iniţiativa AGRU de reluare a colaborării dintre cele două asociaţii.

Pe ordinea de zi a Adunării generale s-au aflat următoarele puncte:

1. bilanţul de activitate la sfârşit de mandat;
2. propunerile de modificare a actualului Statut;
3. alegerea noii structuri de conducere;
4. agenda de lucru pentru următoarea perioadă şi pentru următorul an asociativ;
5. diverse.

Preşedintele Asociaţiei, Alin Tat, a prezentat raportul de activitate şi bilanţul financiar pentru perioada 2007-2010.

Delegaţii prezenţi au susţinut ca necesară pentru eficientizarea activităţii Asociaţiei, modificarea unor articole din statutul actual. Modificările propuse au fost votate şi adoptate cu majoritate de voturi de către cei prezenţi. Noul statut va fi prezent spre aprobare Preafericirii Sale Lucian Mureşan, Arhiepiscopul Major.

Noua structură de conducere pentru următorii 3 ani este alcătuită din: preÅŸedinte – Alin Tat, vicepreÅŸedinÅ£i: Lucian MiclăuÅŸ, Constantin PantiÅŸ, Cristina Purice, Marius Boldor, Monica Turcu, Ioan Sâmihăian, Cecilia Frăţilă – secretar ÅŸi Roxana Vădean – trezorier.

Cei prezenţi au decis ca următoarele întâlniri să aibă loc la date fixe, respectiv întâlnirea Consiliului Director naţional în primul sfârşit de săptămână din luna octombrie a fiecărui an, iar Adunarea generală în ultimul sfârşit de săptămână din luna mai a fiecărui an.

Pentru perioada următoare au fost propuse următoarele acţiuni: recenzarea localităţilor unde există AGRU, listele nominale ale membrilor, reluarea iniţiativelor de promovare a asociaţiei prin pliante şi presă.

Următoarea întâlnire a membrilor Consiliului Director se va desfăşura la Zalău, în perioada 2-3 octombrie 2010.

Blaj, 31 mai 2010

Cecilia Frăţilă,
secretar

Mai multe imagini de la eveniment se găsesc AICI.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *