Întâlnirea membrilor AGRU Cugir ÅŸi ASTRU Cugir

În data de 08 ianuarie 2012 a avut loc o întâlnire în ședință comună a AGRU Cugir și ASTRU Cugir. Aceasta a debutat cu rugăciunea Împărate Ceresc rostită de către toţi membrii prezenţi, împreună cu asistentul spiritual, pr. Viorel Codrea. În continuare a fost prezentată ordinea de zi a întâlnirii. Ședința s-a derulat conform ordinii de zi anunțate și după discuții și dezbateri constructive, a avut ca rezultat luarea unor decizii comune importante.

La începutul ședinței părintele Viorel reliefa ideea din spatele acestei ședințe comune, fundamentată multiplu:

– o cunoaÈ™tere mai bună dintre membrii celor două asociaÈ›ii;
– armonizarea dintre cele două asociaÈ›ii;
– stabilirea punctelor comune din cadrul Planului pastoral parohial pentru anul 2012;
– stabilirea unui calendar pentru activitățile comune;
– consultarea reciprocă în chestiuni comune È™i eventual luarea de decizii comune;

Părintele Viorel Codrea recomandă ca astfel de ședințe comune să aibă loc cel puțin odată sau de două ori pe an.

În al doilea rând s-a discutat despre organizarea calendarului activităţilor planificate pentru anul 2012, urmată de propuneri de noi activităţi ce urmează a fi completate.

Apoi s-a propus numirea măcar a unui responsabil media și din partea AGRU-lui, ASTRU având deja numiți într-o ședință anterioară 2 responsabili pentru media în persoana Roxanei Beca și Sorinei Marcu. La propunerea domnului Remus Moșneag a fost numită ca responsabil media din partea AGRU-lui Cugir doamna Ioana Codrea, actualul președinte. Mai mult, la propunerea unor membrii ASTRU, avându-se în vedere intensitatea și frecvența crescută a evenimentelor ASTRU-lui, s-a luat decizia numirii a încă 2 responsabili, respectiv Iulia Albu și Florin Calica.

În continuare a avut loc o discuţie privind stabilirea unei sigle AGRU. La acest punct, părintele Viorel a făcut o prezentare a importanței deosebite și impactului major al însemnelor proprii fiecărei asociații. Printre argumentele aduse au fost și unele foarte concrete cum ar fi Crucea AGRU, Corul AGRU și steagul AGRU, elemente care au rămas în conștiința cugirenilor chiar și după dispariția temporară a AGRU Cugir. Părintele a propus recuperarea siglei existente înainte de 1948 printr-o cercetare arhivistică și populară, precum și a steagului AGRU, care se află în biserica cu hramul Sfânta Treime, expus la cor. Părintele a recomandat trimiterea unei adrese din partea AGRU Cugir și eventual și din partea Parohiei în care să se solicite restituirea Steagului AGRU Cugir și eventual a altor însemne. S-a decis ca să se trimită o asemenea adresă din partea AGRU Cugir către Parohia Ortodoxă Cugir III, respectiv adresată părintelui Dumitrean Pintea, Consiliului Parohial și Adunării Generale Parohiale pentru a nu se ”pierde” steagul AGRU, ulterior solicitării noastre. Cu privire la siglă s-a decis ca în cazul în care nu se va găsi sigla veche să se treacă la elaborarea unei sigle noi.

De asemenea s-a discutat despre derularea unui proiect privind înfiinţarea unui sediu AGRU Cugir separat de cel al ASTRU-lui Cugir, în clădirea parohială din Cugir, de pe strada Gheorghe Doja, nr. 3.

Următorul punct din ordinea de zi a fost propunerea reînființării Reuniunii Mariane la Cugir a cărei membrii pot fi din cadrul AGRU-lui şi a ASTRU-lui. Părintele Viorel preciza că Preasfințitul Alexandru Mesian dorește și încurajează reînființarea în parohii a Reuniunii Mariane. La propunerea doamnei Ioana Codrea, preşedinte al AGRU-lui, în momentul reînfiinţării, urmează a fi invitat părintele Chişărău Ioan, responsabilul eparhial pentru Reuniunea Mariană, pentru a face o prezentare mai detaliată a Reuniunii Mariane.

Spre finalul şedinţei s-a stabilit calendarul aproximativ al reculegerilor spirituale ce vor avea loc de trei ori pe an astfel: trei zile în postul Paştelui, o zi în cadrul Zilelor Acţiunii Catolice şi trei zile în postul Crăciunului. În cadrul celor trei zile, asociaţiile ASTRU Cugir şi AGRU Cugir vor avea program separat în primele două zile, iar în ultima zi programul va fi comun.

Un alt punct din ordinea de zi a fost discuţia privind implicarea AGRU-lui în organizarea Taberei de vară, a Campusului estival, alături de membrii ASTRU, acesta fiind un bun prilej de a colabora trecând peste barierele de vârstă amintindu-ne de citatul care a fost motto-ul taberei de anul trecut: „Toți oamenii mari au fost mai întâi copii“, părintele Viorel amintind de mesajele Fericitului Papă Ioan Paul al II-lea și Sfântului Părinte Papa Benedict al XVI-lea adresate tinerilor.

Pe de altă parte, părintele a vorbit și de beneficiile reciproce pentru membrii celor două asociații (creșterea și întărirea credinței, încurajarea și îmbărbătarea reciprocă, iar prin observarea rezultatelor – având în vedere că la tabără participă peste 200 de copii – sporirea și creșterea zelului apostolic), recomandând să se popularizeze și printre ceilalți credincioși ai parohiei noastre și printre ceilalți locuitori ai orașului Cugir.

S-a accentuat încă o dată importanța colaborării dintre cele două asociații, AGRU Cugir și ASTRU Cugir, pentru o dezvoltare armonioasă și rodnică. Părintele a reamintit celor prezenți fructuoasa și prodigioasa activitate a AGRU Cugir dinainte de anul 1948, exprimându-și dorința de responsabiliza și motiva și mai mult pe toți membrii celor două asociații.

În final, părintele Viorel și președinții AGRU și ASTRU a urat membrilor celor două asociații un an nou binecuvântat și plin de roade în viața proprie, dar și în via Domnului.

Ședința s-a încheiat cu o mică agapă creștinească, oferită de ASTRU Cugir pentru toți cei prezenți. În cadrul socializării din cadrul acestui ultim punct din program membrii celor două asociații s-au cunoscut mai bine și au fost continuate și temele discutate în cadrul ședinței.

Sperăm că noul an o să ne aducă tuturor putere de muncă şi îndeplinirea obiectivelor propuse, toate activităţile noastre fiind dedicate Mântuitorului nostru Isus Cristos.

Iulia Albu
Florin Calica

Mai multe fotografii se găsesc AICI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *